Przyczyny awarii turbosprężarek

Brak mocy / za niskie ciśnienie doładowania
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Wpadły ciała obce (np.: ziarnko piasku, itp.) do turbosprężarki.
  • Uszkodzony układ paliwowy lub zły montaż.
  • Nie zamyka się zawór sterujący ciśnieniem doładowania
  • Brudny filtr powietrza.
  • Brak smarowania ( oleju ) turbosprężarki.
  • Kolektor ssący nieszczelny (pęknięcie, uszczelki).
  • Przewody ciśnieniowe uszkodzone ( nieszczelne, zagniecione).
  • Uszkodzona obudowa turbiny lub zawór sterujący.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
  • Brudne koło kompresji lub intercooler ( chłodnica powietrza doładowującego )
Czarny dym
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Wpadły ciała obce (np.: ziarnko piasku, itp.) do turbosprężarki.
  • Uszkodzony układ paliwowy lub zły montaż.
  • Nie zamyka się zawór sterujący ciśnieniem doładowania
  • Brudny filtr powietrza.
  • Brak smarowania ( oleju ) turbosprężarki.
  • Kolektor ssący nieszczelny (pęknięcie, uszczelki).
  • Przewody ciśnieniowe uszkodzone ( nieszczelne, zagniecione).
  • Uszkodzona obudowa turbiny lub zawór sterujący.
Hałas z turbosprężarki (pogwizd)
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Nieszczelny układ wydechowy.
  • Wpadły ciała obce (np.: ziarnko piasku, itp.) do turbosprężarki.
  • Brak smarowania ( oleju ) turbosprężarki.
  • Kolektor ssący nieszczelny (pęknięcie, uszczelki).
  • Przewody ciśnieniowe uszkodzone ( nieszczelne, zagniecione).
  • Uszkodzona obudowa turbiny lub zawór sterujący.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
  • Brudne koło kompresji lub intercooler ( chłodnica powietrza doładowującego )
Uszkodzony wirnik turbosprężarki
  • Wpadły ciała obce (np.: ziarnko piasku, itp.) do turbosprężarki.
  • Brak smarowania ( oleju ) turbosprężarki.
  • Uszkodzona obudowa turbiny lub zawór sterujący.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
Niebieski dym
  • Rozszczelnienie turbiny ( pęknięcie pierścienia uszczelniającego)
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Zapchana lub uszkodzona odma silnika.
  • Brudna obudowa turbiny po stronie spalin.
  • Brudny filtr powietrza.
  • Przewody olejowe turbosprężarki: zasilanie i odprowadzenie zapchane lub uszkodzone.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
  • Brudne koło kompresji lub intercooler ( chłodnica powietrza doładowującego )
Wyciek oleju na kole kompresji
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Rozszczelnienie turbiny ( pęknięcie pierścienia uszczelniającego)
  • Zapchana lub uszkodzona odma silnika.
  • Brudna obudowa turbiny po stronie spalin.
  • Brudny filtr powietrza.
  • Przewody olejowe turbosprężarki: zasilanie i odprowadzenie zapchane lub uszkodzone.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
  • Brudne koło kompresji lub intercooler ( chłodnica powietrza doładowującego )
Wyciek oleju na wirniku
  • Rozszczelnienie turbiny ( pęknięcie pierścienia uszczelniającego)
  • Zapchana lub uszkodzona odma silnika.
  • Brudna obudowa turbiny po stronie spalin.
  • Przewody olejowe turbosprężarki: zasilanie i odprowadzenie zapchane lub uszkodzone.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
Spalanie oleju
  • Układ wydechowy niedrożny, nieszczelność na wirniku.
  • Rozszczelnienie turbiny ( pęknięcie pierścienia uszczelniającego)
  • Zapchana lub uszkodzona odma silnika.
  • Brudna obudowa turbiny po stronie spalin.
  • Brudny filtr powietrza.
  • Przewody olejowe turbosprężarki: zasilanie i odprowadzenie zapchane lub uszkodzone.
  • Uszkodzone łożysko wirnika.
  • Brudne koło kompresji lub intercooler ( chłodnica powietrza doładowującego )
Za wysokie ciśnienie doładowania
  • Uszkodzony układ paliwowy lub zły montaż.
  • Nie zamyka się zawór sterujący ciśnieniem doładowania.
  • Uszkodzony przewód sterowniczy lub zawór.